Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Patronat wyprawy

Patronat honorowy nad wyprawą objęli

Ambasada Republiki Peru w Polsce

Prezydent Miasta Gdyni

Popieramy

Popieramy kampanię

Polskiej Akcji Humanitarnej

Popierają nas

Popierają nas:

Jerzy Majcherczyk

Romuald Koperski

Jacek Pałkiewicz

Linki

GOŚCIE
Naszą witrynę przegląda teraz 5 gości 
Statystyka
Użytkowników : 5
Artykułów : 36
Odsłon : 103170

Zmiana trasy

Po konsutacji z Jurkiem Majcherczykiem, prezesem Polonijnego Klubu Podróżnika, postanowiliśmy zmienić naszą trasę, którą wcześniej zaplanowaliśmy. Naszym celem będzie wytyczenie szlaku rowerowego wzdłuż wybrzeża największego wysokogórskiego jeziora świata. Jest to pierwsza polska rowerowa wyprawa dookoła jeziora Titicaca, co oznacza, że jesteśmy na tym polu pionierami. Warto dodać, że nie udało nam się znaleźć żadnej zagranicznej dokumentacji ani relacji opisujących podróże rowerowe wzdłuż całego wybrzeża tego jeziora. Jezioro Titicaca jest największym żeglownym jeziorem wysokogórskim świata położonym na wysokości ok. 3810m. n.p.m. Niektórzy twierdzą, że to jedyne miejsce na świecie, w którym można zapaść na 2 choroby: górską i morską ...

 

 

 

 

Poruszać się będziemy możliwie najbliżej wybrzeża po lokalnych drogach, ścieżkach pozwalających na przejazd rowerem. Naszą trasę dokumentować będziemy za pomocą odbiornika GPS. Naniesiemy ją następnie na dostępne nam mapy. Jezioro Titicaca jest największym żeglownym jeziorem wysokogórskim świata położonym na wysokości ok. 3810m. n.p.m. Niektórzy twierdzą, że to jedyne miejsce na świecie, w którym można zapaść na 2 choroby: górską i morską. Jego powierzchnia jest ponad 70 razy większa od naszych Śniardw i wynosi 8372km2 Po drodze zmuszeni pokonać będziemy min. 25 rzek o różnej szerokości i głębokości. Kolejnym wyzwaniem będzie nawigacja na podstawie zdjęć satelitarnych uzyskanych z Internetu, ze względu na problemy z uzyskaniem dokładnych map topograficznych. Warto wspomnieć o infrastrukturze drogowej (a raczej jej braku) na naszej trasie. W większości będą to drogi lokalne szutrowe, piaskowe, lub kamieniste. O asfalcie będziemy marzyć w czasie noclegów.

Naszym największym problemem jest niewiedza, w jaki sposób nasze organizmy zachowają się na takiej wysokości. Od nich zależeć będzie najwięcej. Jeżeli nie będą podatne na chorobę wysokościową to mamy szansę na zrealizowanie swoich założeń. W przeciwnym razie pozostanie nam walka o drugi cel naszej wyprawy, jakim jest dotarcie znad jeziora do Cusco i zwiedzenia Machu Picchu.

 

 
French German Italian Portuguese Russian Spanish

SPONSORZY

MAIN SPONSOR -

Gdansk University of Technology

SILVER SPONSOR ex aequo -

Classic Travel

BCM Nowatex

Reklama

Nagrody

Zwycięzca Plebiscytu

Złote Stopy 2009/2010

w kategorii "na kołach"

Scotland Castle Tour 2009

Zlote Stopy